Тема уроку: Урок позакласного читання. «Літо красне зустрічаймо!»
1.
Прочитайте чистомовку.
Ічка-ічка-ічка: ось глибока
річка.
Ачка-ачка-ачка: пливла по
річці качка.
Єчка-єчка-єчка: знесла вона
яєчка.
Нят-нят-нят:
навиводить каченят.
Чить-чить-чить: плавать
діточок навчить.
Ічці-ічці-ічці: попливуть
разом по річці.
2.
Прочитайте скоромовку.
Я по воду на криничку
Поведу малу сестричку.
Хай відеречко бере,
Водички трохи набере..
3. Прочитайте.
Кожна
пора року має свою неповторну красу. Багато хто вважає найкращою весну, бо все
навколо оживає, буяє травами і квітами, садами і гаями наповнюється співом
птахів. А кого не зачарує краса осіннього лісу або біла казка красуні-зими? Усі
пори року прекрасні.
Цей урок ми присвятимо красному
літечку, бо воно манить нас покупатися й по засмагати на сонечку, скуштувати солодких кавунів і динь.
4. Прочитайте вірш Марії Чепурної «Прикмети літа».
Ластівки
літають
Над водою низько,
Хвилі розбивають -
Значить, дощик близько.
Мов червоні квіти,
Хмари в небі синім,
Значить, завтра, діти,
Буде вітер сильний.
А як льону річка
В полі засиніла,
Знайте, що суничка
У гаю дозріла.
Над водою низько,
Хвилі розбивають -
Значить, дощик близько.
Мов червоні квіти,
Хмари в небі синім,
Значить, завтра, діти,
Буде вітер сильний.
А як льону річка
В полі засиніла,
Знайте, що суничка
У гаю дозріла.
5. Прочитайте вірш Галини
Демченко «Червень».
Здрастуй, червню! Здрастуй, літо!
Люба сонячна пора.
Колоситься в полі жито,
Загоряє дітвора.
Люба сонячна пора.
Колоситься в полі жито,
Загоряє дітвора.
Червоніють полуниці
Соковиті, запашні,
В хаті зовсім не сидиться.
Ой, які хороші дні!
Соковиті, запашні,
В хаті зовсім не сидиться.
Ой, які хороші дні!
6. Прочитайте оповідання Казіса Марукаса «Чому плакала пташка»
Чому плакала
пташка
Хлопчик і дівчинка
збирали суниці. Між соснами пробивалося сонце, щебетали пташки, стукав дятел.
Весело перестрибуючи з гілки на гілку, гралася білочка. Що далі діти заходили в
ліс, то більше знаходили суниць. Швидко їхні кошики наповнилися. Раптом хлопчик
помітив білочку і побіг подивитися на неї. Тільки розсунув малинник, як звідти
випурхнула Пташка. Він ойкнув — у гнізді лежало чотири сіреньких маленьких
грудочки з великими очима.
— Пташенятка! —
радісно вигукнула дівчинка за спиною у хлопчика.— Давай візьмемо їх додому і
будемо доглядати.
Неподалік на гілку
сіла сіра з жовтою грудкою пташка. У дзьобі вона тримала черв’яка.
— Маленькі ще,— невпевнено відповів хлопчик. — Ледве вкриті пір’ям.
— Дай я їх погладжу.
Дівчинка
простягнула руку. Чотири сіреньких грудочки заворушилися і, розкривши жовті
дзьобики запищали.
— Бідненькі!
Голодні! Ми дамо їм булки і крупи...
Пташка сіла
ближче. Коли б вона вміла говорити, вона сказала б: «Діти. Не чіпайте пташенят,
моїх дітей. Вони ситі. Я сама турбуюся про них, годую м’якими смачними
черв’яками. Хліб і крупи для них не годяться...»
— Біднесенькі,
мабуть, їм холодно вночі,— дівчинка взяла з гнізда одне з пташенят, поцілувала
жовтий дзьобик, поклала у кошик.
— Я зігрію їх
уночі своїми крилами! — зацвірінькала пташка.
Дівчинка взяла друге.
— Я покладу його в ліжечко ляльки, тепло вкрию.
— Ви нічого не знаєте! У кімнаті вони задихнуться.
— Ми їх погойдаємо,— раділи дівчинка і хлопчик.
— Хто їх може погойдати краще, ніж вітер? — заплакала пташка.
Гніздо залишилось порожнім. Перестали щебетати птахи, замовк дятел.
Опустила пухнастий хвіст білочка — від горя мало не розірвалося її серце...
«Які нерозумні діти,— на верхівці дерева похитав головою крук.— Пташенята і
справді задихнуться!».
Пташка з жовтою
грудкою довго стежила за хлопчиком і дівчинкою. Залітаючи наперед, сідала на
стежку.
— Піпі, піпі-і, — гірко посвистувала вона, тріпочучи
крильцями, ніби щось просила.
— Подивись на цю
пташку. Всю дорогу вона супроводжує нас,— сказав хлопчик.
— Я давно її
помітила,— відповіла дівчинка.— Що вона від нас хоче?
— Прислухайся! Як
жалібно пищить! Може, плаче?
Дівчинка поклала
до рота суницю, знизила плечима.
— Чого цій пташці
плакати?
А як вам здається,
діти?


Немає коментарів:
Дописати коментар