пʼятниця, 15 травня 2020 р.

Українська мова

Тема уроку: Урок розвитку зв’язного мовлення. Письмовий переказ

1. Спишіть, утворюючи з іменників, що в дужках, прикметники.
Захотів (птах) молока. (Друг) череді вовк не (страх). З доброго тіста (смак) паляниця.

2. Прочитайте текст.
Білка у човні
Рибалка ставив сітки на залитих повінню лугах.
Він тихенько плив на човні поміж кущами. На одному з кущів рибалка запримітив якийсь дивовижний рудий гриб. Раптом цей гриб стрибнув прямо рибалці в човен. Він побачив, що це мокра білочка.
Рибалка довіз її до берега. Білка одразу вистрибнула з човна і побігла в ліс.

3. Дайте відповіді на питання (усно).
¯ Де ставив рибалка сітки?
¯ Що він запримітив на кущі?
¯ Що йому здалося?
¯ Хто це був насправді?
¯ Що зробила білка?
¯ Куди довіз рибалка білку?
¯ Куди пострибала білка?

4. Прочитайте, що таке повінь.
Повінь — розлиття річки під час весняного розтавання снігу, льоду або від тривалих дощів чи великих злив.

5. Прочитайте, якими словами можна замінити деякі слова з тексту.
Тихенько – тихо, тихцем.
Запримітив – побачив, помітив.
Дивовижний – цікавий, дивний.
Стрибнув – заскочив, заплигнув.
Одразу – відразу, швидко, негайно.

6. Дайте відповіді на питання (усно).
¯ Скільки абзаців виділено в тексті?
¯ Прочитайте зачин.
¯ Прочитайте кінцівку.
¯ Про що йдеться в основній частині?

7. Запишіть план тексту.
План
1. Рибалка на човні.
2. Дивовижний гриб.
3. Білка в човні.
4. Білка втекла в ліс.

8. Прочитайте текст ще раз. За допомогою слів та плану перекажіть текст усно.
Ставив сітки, залитих лугах, тихенько плив, запримітив, дивовижний гриб, стрибнув у човен, довіз до берега, одразу вистрибнула.

9. Запишіть переказ тексту.

Виконані завдання сфотографуйте та відправте фото на мою електронну пошту krasna.oksana03@gmail.com.

Немає коментарів:

Дописати коментар