Тема уроку: Підсумкова перевірка. Робота з
літературним твором (письмово)
1. Прочитайте текст.
Колючі гості
Це було
восени, коли з дерев уже осипалося листя. Гуляючи в саду, Христинка помітила,
що під яблунею сидить їхня кицька Мурочка й щось розглядає. Дівчинка підійшла
до неї й питає:
- Що ти тут
видивляєшся, Мурочко? Мишку хочеш упіймати?
Та не
звернула на Христинку ніякої уваги й продовжувала пильно дивитися на купку
жовтого листя під яблунею.
Стала
придивлятися до тієї купки й Христинка. І раптом помітила, що листячко ніби
дихає, ворушиться. Ой, що там?
Христинка
мерщій - до мами, яка поралася на городі, привела її до яблуні.
- Там хтось
є, - показала рукою на купку листя, що дихало.
Мама взяла
гіллячку, обережно розгребла його, а там – їжак. Стомився за ніч, блукаючи, і
вмостився під яблунею відпочити.
- Ой,
гарнесенький який! – плеснула в долоньки Христинка.
Їжачок і
справді був симпатичний.
Мама
передала Христинці гіллячку.
- Ти
постережи його, щоб не втік, а я молока принесу, пригостимо.
Принесла,
налила в блюдечко й поставила перед їжачком:
- Пий!
Їжачок
посидів хвилинку, принюхуючись, а потім устромив носика в блюдечко й почав
пити.
Мурка, що
сиділа тут же, біля Христинки, побачила таке й теж захотіла поласувати
молочком. Тільки підкралася до блюдечка, а їжачок на неї як чмихне, вона й
відскочила.
Вихлебтавши
молоко, їжачок подивився на Христинку та її маму блискучими намистинками очей,
ніби подякував за частування, і повагом пошелестів від них.
Увечері,
відчинивши двері веранди, Христинка загукала:
- Мамо!
Мамо! А до нас гості!
Біля східців
вона побачила двох великих і троє маленьких їжачків. Це їжак, якого вони з
мамою пригостили уранці молоком, привів до них вечеряти свою сім’ю.
Налили у
велику тарілку молока й поставили перед їжаками. Всі п’ятеро одразу ж обступили
тарілку й ну дружно смакувати.
Після того
сім’я їжачків приходила ще кілька разів, і Христинка з мамою
охоче пригощали усіх свіжим молоком.
Аж ось випав
перший сніг. Їжаки не показувалися.
- Залягли на
зиму спати, - пояснила Христинці мама.
І дівчинка
почала чекати весни, щоб знову побачити своїх друзів.
2. Виконайте завдання.
1. До якого жанру належить прочитаний твір?
а) казка
б) оповідання
в) легенда
2. У якому розділі підручника можна розмістити цей твір?
а) Світ народних казок
б) Гумор у дитячій літературі
в) Цікава книга природи
3. Хто головні герої твору?
а) Христинка, мама, їжачок
б) сім’я їжачків
в) мама, Мурочка
4. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?
а) Краще гірка правда, ніж солодка брехня.
б) Хто
в біду допоміг, той два рази допоміг.
в) Бджола мала, а й та працює.
5. Встановіть відповідність між словами та їх значенням.
а) мерщій 1)
повільно, не кваплячись
б) повагом 2)
уважно, старанно
в) пильно 3) якомога швидше
Зразок: 5.
а) 1, б) 2, в) 3)
6. Пронумеруйте пункти плану в
правильній послідовності відповідно до змісту твору.
£ Сім’я їжачків.
£ Кицька під яблунею.
£ Гостинець для їжачка.
£ Знахідка у листі.
Зразок: 6.
1, 2, 3, 4.
7. Знайдіть відповіді на питання в тексті і запишіть.
Чому їжачок заховався у листі
під яблунею?
Чому їжачки не показувалися,
коли випав перший сніг?
8. Чому, на вашу думку, твір Віри Оберемок «Колючі гості»
має таку назву? (напишіть 2-3 речення)
Виконану роботу сфотографуйте та відправте фото на мою
електронну пошту krasna.oksana03@gmail.com.
Немає коментарів:
Дописати коментар