Тема уроку: Підсумкова
перевірка. Навичка читання мовчки (письмово)
1.
Візьміть секундомір і встановіть на ньому 3 хвилини. Починайте мовчки читати
текст і зупиніться, коли 3 хвилини закінчаться.
Загублені рукавички
Товаришів
у мене багато. Але найбільше я дружу з Ігорем. Ми і живемо в одному будинку і
навчаємось в одному класі.
Яка
в нас дружба — судіть з такої пригоди.
Коли
похолодало і випав сніг, Ігореві, щоб не мерзли руки, купили зелені вовняні
рукавички. М'якенькі і теплі-теплі. Я теж захотів такі самі. Мама купила й
мені.
Одного
разу на великій перерві ми кидалися сніжками. Як подзвонили на урок, припинили
гру, вбігли в клас, глянули, а в нас обох немає по рукавичці. В мене — лівої, в
Ігоря — правої.
Наступної
перерви майже всім класом шукали. Перерили в шкільному дворі геть увесь сніг і
не знайшли.
—
Ну, де вона пропала? — сумував Ігор.— Тепер дома будуть лаяти...
—
І мене лаятимуть...— журився я.
Після
того вже й учителів мало слухали на уроках. Все думали про загублені рукавички
і про те, як пояснити вдома, де вони поділися.
"А
що, як віддати Ігореві свою рукавичку? — раптом подумав я.— В нього ж — права,
в мене — ліва. Якраз і буде пара!.."
Але
ж Ігор може ще й не взяти. Знаю його. Скаже: "Чого це ти мені свою
віддаєш? Бери краще мою". Ні, якщо вже віддавати Ігореві свою рукавичку,
то треба, щоб і він про це не знав!..
Так
і зробив. Наприкінці останнього уроку засунув тихцем рукавичку в Ігорів ранець,
глибоко, на саме дно.
Ото
здивується, як знайде! — тішився я. Однак вийшло непередбачене, довелося самому
дивуватися.
Коли
я вдома викладав на стіл із свого ранця книжки та зошити, то разом з ними витяг
і зелену вовняну рукавичку. Спершу подумав, що ми з Ігорем переплутали ранці.
Таке вже не раз було, бо вони однакові. Щоб цілком переконатися в тому,
подивився на зошити. Ні, зошити мої. Значить, не переплутали. А як же тоді в мій
ранець потрапила ця рукавичка? Адже я добре пам'ятаю, що засовував її не в
свій, а в Ігорів.
Стривай,
стривай, рукавичка ж із правої руки! Тепер все зрозуміло. Виявляється, Ігор теж
хотів мене виручити і засунув у мій ранець свою рукавичку. От сміхота, от
комедія!..
Хапаю
рукавичку і мерщій до Ігоря. Тільки відчинив свої двері, відчиняються навпроти
і його. Я тримаю в руці зелену вовняну рукавичку і він держить таку ж... (354
слова)
2.
Порахуйте, скільки слів ви прочитали і запишіть. Чесно напишіть, чи ворушили ви
губами під час читання (так або ні).
3.
Дочитайте текст і виконайте завдання.
1.
Визначте жанр прочитаного твору.
а) казка;
б) оповідання;
в) легенда.
а) казка;
б) оповідання;
в) легенда.
2.
Які слова тексту передають переживання хлопців через пригоду, що з ними
сталася?
а) “Перерили в шкільному дворі геть увесь сніг і не знайшли.”
б) “ Ото здивується, як знайде!”
а) “Перерили в шкільному дворі геть увесь сніг і не знайшли.”
б) “ Ото здивується, як знайде!”
в)
“… де вона пропала? Тепер дома будуть лаяти…”
3. Яку з ознак справжньої дружби продемонстрували дійові особи твору?
3. Яку з ознак справжньої дружби продемонстрували дійові особи твору?
а)
Справжні друзі завжди готові прийти на допомогу.
б) Справжні
друзі вміють слухати.
в) Справжні
друзі ніколи не змагаються.
4.
Яке прислів'я найточніше виражає основну думку твору?
а) Не
той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.
б) Друзі
пізнаються в біді.
в)
Мовчання – золото.
5.
Виберіть з тексту три найвлучніші слова, які використав автор для опису
рукавичок, і запишіть їх.
6.
Доповніть речення словами з тексту.
Одного
разу на великій перерві…
А
як же тоді в мій ранець…
Виконані завдання сфотографуйте та відправте фото на мою
електронну пошту krasna.oksana09@gmail.com.
Немає коментарів:
Дописати коментар