Тема уроку: Ми з природою єдині. Григір Тютюнник «Бушля»
1. Звуконаслідувальна вправа. Гра «Що як звучить?»
Жук літає
угорі і дзижчить... (жу-жу-жу).
Вуж
сховався у норі і шипить... (шу-шу-шу).
Шелестить
трава... (ша-ша-ша).
Пилка
дзенькає... (дза-дза-дза).
Краплі
падають... (дзень-дзень-дзень).
Повний
звуків день.
2. Читайте,
«вивертаючи» слова правильно.
амам, анар,
ашак, атав, ялук, афаш, атад, апал, агав, акйам, акйаб, абраф, акшач, акйач,
акпап, апмал, атрап, акрам, талас, талах, нажак, нараб, акшатп, акравс,
йавмарт.
3. Ознайомтеся з життям письменника Григора Тютюнника.
Григір
Михайлович Тютюнник народився 5 грудня 1931 року
в селі
Шилівці Зінківського району на Полтавщині. Коли йому було 5 років, помер батько, тому з 6 років він жив на Донбасі,
його забрав до себе батьків брат. Дядько зі своєю дружиною віддали Григора до
школи, але
через три роки почалася війна.
Восени 1947 року
він одержав спеціальність слюсаря і почав працювати на заводі імені Малишева в
Харкові.
Невдовзі він
повернувся до села — захворів на легені. Працював у колгоспі. Чотири роки
служив на Далекому Сході. Потім п’ять років навчався в університеті на
філологічному факультеті. Саме тут він захопився літературною працею.
Серед його творів — настільна книга-календар для дітей
«Дванадцять місяців» (1974), збірки оповідань «Ласочка» (1970), казок «Степова
казка» (1973), які по-новому розкрили талант письменника.
4. Опрацюйте статтю про Григора
Тютюнника в підручнику на с. 134.
5. Підготуйтеся до читання першої частини оповідання. Прочитайте виразно
слова.
Ущух
|
лантух
|
пливтиме
|
птаство
|
розморило
|
кігтями
|
вичікувати
|
лепешкою
|
Лантух — великий мішок з грубої тканини.
Лепешка, лепеха — трав’яниста багаторічна рослина з
довгими мечопо- дібними листками й гострим запахом; аїр.
Бушля — чапля.
6. Виразно прочитайте оповідання Григора Тютюнника «Бушля» на с. 134–135 підручника, до
слів «а вони сплять — розморило на дощ обох».



Немає коментарів:
Дописати коментар