Тема уроку: Урок
позакласного читання. «Рідна мати моя...»
1. Прочитайте чистомовку.
Ло-ло-ло — весняне
сонце припекло.
Ли-ли-ли — у лісі
квіти розцвіли.
Аї-аї-аї — не
змовкають птахи в гаї.
Си-си-си — лунають
дитячі голоси.
Ри-ри-ри — гудуть у
полі трактори.
Ай-ай-ай — буде
гарний урожай.
Ні-ні-ні — раді люди
всі весні.
2. Прочитайте скоромовку.
Співаків багато в
лісі,
Кує зозуля на
узліссі.
І солов’я пташиний
спів
З зелених чути нам
гаїв.
3. Прочитайте.
У травні, коли
прокидається від сну природа, коли дзвенить у блакиті пташиний спів, коли
травами і квітами замаїться земля, теплий весняний вітер приносить до нас Свято
Матері. Свято Матері щорічно відзначають у другу неділю травня, цього року це
10 травня.
4. Розгляньте картини, на яких зображені мами та
їх діти. Що роблять
мати і діти? Як вони
дивляться один на одного? Які почуття
викликає побачене?
Пабло Пікасо.
«Мати і дитя»
Джозеф
Кларк. «Мамине щастя»
Піно
Даєні. «Цікава книжка»
Піно
Даєні. «Розмова»
5. Прочитайте вірш Степана Олійника «Наші мами».
Пам'ятаймо, любі діти,
Пам'ятаймо завжди з вами,
Що для нас в усьому світі
Найдорожчі — наші мами!
Пам'ятаймо завжди з вами,
Що для нас в усьому світі
Найдорожчі — наші мами!
Нам,
маленьким і дорослим,
Все дають вони з любов'ю:
Ніжне серце, світлий розум,
Силу нашому здоров'ю.
Все дають вони з любов'ю:
Ніжне серце, світлий розум,
Силу нашому здоров'ю.
Як
ставали ми на ноги,
Перший крок наш був — до мами!
Радість маєм чи тривогу —
Серце мами завжди з нами.
Перший крок наш був — до мами!
Радість маєм чи тривогу —
Серце мами завжди з нами.
Де сини
її та дочки —
Завжди там вона думками.
Пишем в класі ми на дошці
Наше перше слово — мама!
Завжди там вона думками.
Пишем в класі ми на дошці
Наше перше слово — мама!
Найдорожчі
мамі діти.
Дітям мама їх — так само.
Треба вчитись і робити
Так, щоб радувати маму.
Дітям мама їх — так само.
Треба вчитись і робити
Так, щоб радувати маму.
А як
вивчитесь з літами,
Вдячні мамі за турботу,
І поїдете від мами
В іншій край десь на роботу —
Вдячні мамі за турботу,
І поїдете від мами
В іншій край десь на роботу —
Хай усі
запам'ятають:
І листи, і телеграми
Шліть туди, де їх чекають,
Виглядають ваші мами!
І листи, і телеграми
Шліть туди, де їх чекають,
Виглядають ваші мами!
6. Прочитайте оповідання Лариси Вахніної «Моя мама найкраща».
— Сергійку, вдягни
чоботи.
— А всі в
черевиках, — відповідає Сергійко.
— Надворі мряка он яка, — говорить мама.
— А всі без чобіт, — комизиться Сергійко. І, грюкнувши
дверима, вибігає на вулицю.
Так було вчора зранку. А ввечері знову мама до нього:
— Сергію, хто розбив склянку?
— Я не знаю, — мурмотить спідлоба хлопчик. А сам — зирк
під шафу, чи не визирає черепок.
— Може, згадаєш?
— Не бив я, от і все, не бив! — лементує Сергійко.
— Доки пригадаєш, посидь удома.
— От вередуха, — кусає губи хлопець, сидячи в кутку і виколупуючи
око в Оксанчиної ляльки. Ні в кого такої вередливої мами немає. Тільки у нього.
Назавтра знов почалося.
— Сергійку, відведеш Оксанку в дитсадок.
— Я не встигну.
— То виходь раніше.
— Не хочу... з дівчиськом... за ручку.
— А я не питаю в тебе, хочеш чи не хочеш. Треба.
— От причепилась, — бубонів Сергійко в портфель, абияк
запихаючи туди книжки. — Все я та я...
І що ж: довелося-таки теліпати цю сестричку до дитсадка
та ще й казку розповідати, бо, бач, не хоче інакше й ногою ступити. Тільки
замовкнеш, виє на всю вулицю. «Все через маму», — кипів Сергійко.
На першому уроці — читання, але вони сьогодні не читали,
а розвивали усне мовлення, як пояснила вчителька Марія Іванівна. Вона викликала
кожного й просила про щось розповідати. У Віктора, наприклад спитала, що він
бачить по дорозі до школи, щоб усе згадав: і будинки які, і дерева, і вітрини,
і людей. Світлані задала розповісти про дітей із їхнього під’їзду.
Викликала й Сергійка.
— А ти нам розкажи про свою маму, — звернулась до нього
Марія Іванівна.
Сергійко спроквола підвівся, переступив з ноги на ногу.
«Я їм... Я їм зараз розкажу усе», — крутилося у нього в
голові.
— Моя мама... — почав і далі замовк. Оте «усе» зробилося
таким дріб’язковим, що соромно й згадувати було, а не те що розповідати всьому
класу. А справді, чого це він затявся з тими чоботами. І чого кричав, що не бив
тієї клятої склянки?.. А Оксанці самій, звісно, до дитсадка йти не можна — дві
ж вулиці переходити, а там трамваї, тролейбуси.
— Ну, продовжуй, — звернулась до нього Марія Іванівна.
— Моя мама... — знову почав Сергійко.
Чомусь пригадалось, як мама сміється. Так заливається, що
й татко не витримує — теж сміється, а що вже про самого Сергійка говорити, —
регоче, аж у животі лоскоче. Згадав, як улітку каталися з мамою на човні, як навчала
його веслувати. Спливло в пам’яті і те, як сиділа біля його ліжка, коли він
хворів і навіть уві сні боявся, щоб мама не відійшла, все кликав.
— Моя мама найкраща, — промовив він і сів на місце.




Немає коментарів:
Дописати коментар