середа, 29 квітня 2020 р.

Українська мова

Тема уроку: Урок розвитку зв’язного мовлення. Обговорення письмових робіт у парах, невеликих групах. Удосконалення тексту

1. Спишіть каліграфічно текст. Підкресліть дієслова.
Весна швидко крокує по землі. Скоро на тоненьких гілках набубнявіють бруньки. Птахи прилетять з теплих країв. Ріки звільняються від криги. З неба посміхається лагідне сонце.

2. Усно до поданих дієслів доберіть антоніми.
Зайти – ...
зав’язати — ...
роззутися — ...
хвалити — ...
починати — ...
сумувати — ...
кричати — ...
згадувати — ...

3. Прочитайте.
Коли вчитель перевіряє учнівські твори, то зустрічає різні види помилок. Це і помилки у словах, і зайві речення та слова, і непослідовне розташування речень, абзаців, і незавершеність висловлювання, і повтори слів тощо.
Щоб цього не траплялось, треба вміти аналізувати свої твори, перевіряти їх та виправляти помилки.
Виправлення таких помилок – називається редагуванням.

4. Прочитайте текст. Які недоліки ви помітили у тексті?
Їжак
Якось діти гуляли у лісі. Біля старої верби діти побачили старенького їжачка. Петрик обережно вкотив їжачка до маленької торбинки. Діти принесли їжачка додому і налили йому в миску молока.
А коли їжачок підріс, діти відпустили його в ліс.

5. Прочитайте удосконалений текст.
Їжак
Якось діти гуляли у лісі. Біля старої верби вони побачили маленького їжачка. Петрик обережно вкотив колючого клубочка до маленької торбинки. Діти принесли їжачка додому і налили йому в миску молока.
А коли він підріс, малеча відпустила його в ліс.

6. Прочитайте текст. Які недоліки ви помітили у цьому тексті?
Смачні груші
Вирішили Дениско та Олег грушами поласувати. А вони високо на дереві висять — не дістати.
Невдовзі вони ласували смачними медовими грушами.
Дениско скинув піджак і поліз на грушу. Олег почав його підсаджувати.
Угорі погрозливо гули бджоли. Та хлоп’ята не злякалися.

7. Прочитайте удосконалений текст.
Смачні груші
Вирішили Дениско та Олег грушами поласувати. А вони високо на дереві висять — не дістати.
Дениско скинув піджак і поліз на грушу. Олег почав його підсаджувати.
Угорі погрозливо гули бджоли. Та хлоп’ята не злякалися.
Невдовзі вони ласували смачними медовими грушами.

8. Відредагуйте і запишіть текст. (Зверніть увагу на те, чи не повторюються слова, чи не вживаються спільнокореневі слова в одному реченні, чи узгоджуються слова між собою)
У цирку
Під час канікул ми були в цирку. Це була справжньою казкою. Яскравим блиском виблискують костюми акробатів і танцівниць. Бурхливі оплески викликають кумедний ведмежата, які катаються на велосипедах. Нарешті з’являється клоун. Жарти клоуна всім подобаються. Дорослі і діти сміються веселим сміхом.

Виконані завдання сфотографуйте та відправте фото на мою електронну пошту krasna.oksana09@gmail.com.

Немає коментарів:

Дописати коментар