Тема уроку:
Урок розвитку зв’язного мовлення. Навчальний
переказ за колективно складеним планом
1. Спишіть текст, розкриваючи дужки. Визначте рід прикметників.
Нахиляє
дуб (висока)
Серед (пишна) долини
Віти (дужа) і (висока)
До (червона) калини.
2. Розгляньте малюнки. Усно складіть опис їжачка.
3. Прочитайте текст.
Їжачок прокинувся
Узимку їжачок спав під купою хмизу.
Та ось прийшла
весна, з’явилася молода травичка. Їжачок вийшов зі свого лігва. На голках суха
трава, мох, старе листя. Виліз їжачок, позіхнув, потягнувся та почав лапкою
свою колючу шкіру обчищати. Об гілки, кущі потерся, язиком себе облизав.
Поглянув їжачок
навколо, обтрусився та й побіг на полювання. Цілу зиму він не їв, схуд, зголоднів.
Тепер тільки натрапить на жучка чи жабку, зразу впіймає
та з’їсть.
Незабаром він
сили набереться. Тоді зможе зі змією впоратися. Тільки б трапилась вона йому!
4. Дайте відповіді на
питання (усно).
¯ Де взимку спав їжачок?
¯ Що він зробив із приходом весни?
¯ Який вигляд мав звірок після
зимового сну?
¯ Куди побіг їжачок?
¯ На кого він полював?
¯ Для чого їжачку набиратись сил?
5. Прочитайте, якими
словами можна замінити деякі слова з тексту.
Хмиз – сухі гілки.
З’явилась (травичка) –
вилізла, проклюнулась.
Лігво – нірка, барліг.
Обчищати – чистити.
Натрапити (на жучка чи
жабу) – знайти, спіймати.
Впіймає – зловить.
Незабаром – скоро
Впоратись (зі змією) –
перемогти, вбити (змію)
Трапилась – зустрілась.
6. Дайте відповіді на
питання (усно).
¯ Скільки абзаців
виділено в тексті?
¯ Прочитайте
зачин.
¯ Прочитайте
кінцівку.
¯ Про що йдеться
в основній частині? Зі скількох абзаців вона складається?
7. Запишіть план тексту.
План
1. Прийшла весна.
2. Їжачок прокинувся.
3. Час іти на полювання.
8. Прочитайте текст ще
раз. За допомогою слів та плану перекажіть текст усно.
Спав, позіхнув, поглянув,
зголоднів, вийшов, облизав, побіг, схуд, потягнувся, почав обчищати,
обтрусився, впіймає та з’їсть.
9. Запишіть переказ
тексту.


Немає коментарів:
Дописати коментар