Тема уроку:
Щоб не заблукати... Як уникнути небезпечних ситуацій на природі
1. Прочитайте.
Природа дарує людям чисте повітря, бадьорість, гарний настрій. Але
інколи прогулянка на природі може бути зіпсована. Яка небезпека може чекати на
нас у природі? Це небезпека загубитись, зустріч із дикими звірами, гроза, отруєння ягодами чи грибами, зустріч
з осиним роєм, небезпечна ситуація на водоймах тощо.
Найважливіше в такій ситуації — самостійно, без паніки вміти допомогти собі. Більшість людей охоплює страх, зневіра, безпорадність.
Дехто не може зосередитись і знайти вихід із ситуації, що загрожує життю і
здоров'ю. Зневірена людина втрачає
здатність діяти, приймати правильні рішення, а отже, і можливість врятуватися.
Та страх в автономній ситуації може і допомагати. Людина, яка
боїться, готується до небезпеки і обдумує можливі варіанти порятунку.
2. Опрацюйте с. 115-120 в підручнику.
3. Уважно
прочитайте оповідання про хлопчика, який заблукав у лісі, але був дуже
сміливим, уважним і кмітливим.
Як Андрійко
повернувся додому?
Улітку Андрійко приїхав до бабусі. Не тільки бабуся була рада
онукові. Біля її хати на високому стовпі лелеки звели гніздечко й радісно
вітали хлопчика.
Одного літнього дня Андрійко з друзями побіг до лісу збирати гриби
та ягоди. Ліс був за залізничною колією, що проходила за селом. Перейшовши
через надземний залізничний перехід, діти пішли в ліс, перегукуючись між собою
«Ау!». Тепло, затишно в лісі. На узліссі дзюрчить струмок...
От Андрійкові почувся стукіт дятла. Он він, зліва, на стовбурі
дуба примостився. А під дубом — житло мурашок-трударів. Справа на галявині
з-під листочків усміхаються ягоди ожини, суниці... Несміливо визирають опеньки
й боровички. Он там, поряд з осикою й березою, причаїлись підосичники й
підберезники. От уже й кошик повен грибів та ягід... Андрійко так захопився, що
відійшов далеко від своїх друзів... Де вони? Де я?
Але хлопчик був кмітливий, він не розгубився, а почав правильно
діяти і вчасно повернувся додому.
Як ви думаєте, як йому вдалося повернутись додому?
¯ Спершу він визначив напрямок руху, виліз на високе дерево й поглянув навкруги. Адже біля будинку бабусі — високий стовп. А поряд —
залізнична станція, там також є високі споруди.
¯ Можна
орієнтуватись на звук поїзда і йти в тому напрямку.
¯ Тепер
можна злізти з дерева і йти в визначеному напрямку, дивлячись на те, що вже
проходив: галявина з ягодами тепер має
бути зліва, згодом справа — дуб із мурашником, на якому стукотів дятел.
¯ І нарешті, якщо відчув вологу чи почув дзюркіт – от і струмок.
4. Розгляньте таблицю.
Запам'ятайте, як захистити себе від деяких диких тварин.
Тварина
|
Де зустрічається
|
Чим небезпечна
|
Способи захисту
|
|
|
у лісі, в степу
|
взимку голодний вовк може напасти на людину
|
не ходити звіриними стежками, не розмовляти голосно
|
|
|
у лісі, лісосмузі
|
може напасти навесні, під час догляду за дитинчатами
|
уникати зустрічі, не чіпати дитинчат
|
|
|
у лісі
|
восени, коли лосі агресивні, можуть напасти на людину
|
уникати зустрічі
|
|
|
в болоті, копицях сіна, старих пеньках, розколинах скель
|
може вкусити, укус болісний і небезпечний, постраждалий потребує медичної
допомоги
|
намагатись не наступати на змію, слід взувати гумові чоботи і надягати
цупкі штани
|




Немає коментарів:
Дописати коментар